marieke-in-maleisie.reismee.nl

Dag 23: klaar voor vertrek naar de hoofdstad van Maleisië, Kuala Lumpur

Het is half 6 in de ochtend en het is stil in het hotel. Wilma is al vertrokken. Zij heeft de trein van 5.35 uur moeten pakken, omdat er geen plek meer is op de andere vertrektijden. Ik heb een week eerder geboekt en heb nog een plekje in de trein van 7.05 uur. Ken en Yin durven niet met 100% zekerheid te zeggen dat de taxi ook daadwerkelijk komt. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat meneer Singh keurig klaar staat. Hij is de vaste taxi chauffeur voor Green Lion en heeft ons al een aantal keren naar het orang-oetan eiland gebracht. Omdat de trap wat stijl is en Ken liever niet heeft dat we de trap afgaan met de koffer op de rolletjes, heb ik het meeste in tassen gepakt en deze naar beneden gebracht. Eenmaal beneden alles in de koffer. Daardoor niet op de meest economische manier, maar het past allemaal wel. Ik zou toch zweren dat ik nu minder kilo’s moet hebben, maar dat gevoel heb ik niet. Dat zien we morgen wel weer. Gelukkig past alles wel.De laatste keer toast als ontbijt en dan komt meneer Singh keurig aangereden om 6.25 uur. Vijf minuten laten zijn we op het treinstation. Het gaat hier zeer georganiseerd. Pas een paar minuten voordat de trein komt, mag je het perron op. Omdat het gereserveerde plaatsen zijn, word je door een meneer naar de juiste wagon geleid. En inderdaad zit de trein overvol. Koffer ergens geparkeerd uit het zicht. Heb niet zo veel keus, behalve elke keer als we stoppen kijken of niet iemand mijn koffer meeneemt.Rond half 11 op KL Sentral. Ik heb gisteren aan het Majestic hotel gevraagd of ze een shuttle service hebben. Het is slechts 800 meter, maar lopen is geen optie. Je moet een drukke weg over, wat niet aan te raden is. Het hotel heeft al keurig gereageerd en ik op zoek naar de locatie waar de shuttle bus klaar staat. In de tussentijd nog een kaartje gekocht voor de trein van morgen. Er gaat iedere 20 minuten een trein tot laat in de avond.Tussen alle taxi in staat een keurig busje te wachten van het hotel. Het Majestic hotel is een 5-sterren hotel. Normaal gesproken zou ik nooit naar dit soort hotel gaan, niet te betalen. Maar hier zijn de prijzen voor ons zo goedkoop dat ik voor de prijs van een Van der Valk kamer in dit hotel kan gaan zitten. Dat laat ik niet aan mij voorbij gaan.Bij het inchecken vraag ik of het mogelijk is om een late check-out te doen. Dat kan. Ze hebben een aanbieding waarbij ik om 19 uur kan uitchecken, ontbijt geregeld is, gratis gebruik kan maken van de minibar en gratis wifi. Verder is er een lounge waar ik gratis koffie / thee kan krijgen en einde middag een borrel met warme hapjes. Kijk, dat is wel zo handig. De man die mij ingecheckt heeft, loopt ook met mij mee naar de kamer en laat alle faciliteiten in het hotel zien. De kamer blijkt een suite te zijn met een woongedeelte en een slaapgedeelte. Het tegenovergestelde van mijn kleine kamer in Sojourn. Alleen in Sojourn was je geen vreemde, hier loop je anoniem rond.Mijn idee was om bij het zwembad te gaan liggen en niets te doen. Maar het weer is niet dermate dat ik voor mijn plezier bij het zwembad ga zitten. Bovendien is het toch wel de ultieme gelegenheid om iets van Kuala Lumpur (KL) te zien. Daarom al wandelend naar de tuinen van KL. De conciërge van het hotel vindt het geen goed idee dat ik wandelend naar China Town ga. Er wordt veel gejat, dus het advies is om goed op mijn tas te letten. Als wandelend naar de tuinen, kom ik er achter dat het toch best ver weg is. Op een bepaald moment kom ik een taxi tegen en besluit ik om maar naar China Town te gaan per taxi. Ik moet echt wat eten. Na mijn ontbijt om 6 uur in de ochtend niets meer gehad en het is nu al 14 uur. De taxi chauffeur heeft een goed idee voor een activiteit voor morgen: een hindoe tempel in de bergen. Het is een half uurtje rijden, hij wacht dan op mij en brengt mij weer terug. Ik weet dat hij hier de hoofdprijs voor vraagt (taxichauffeurs in KL staan in de top 5 mbt het oplichten van toeristen), maar het is nog een schappelijke prijs. 150 RM, ongeveer 30 euro. Sowieso is het hier veel duurder dan in Taiping. En ben je zeker geen bezienswaardigheid als toerist. Een hele andere wereld.Daar aangekomen weer cendol gescoord. Zonder rode bonen en mais, alleen suiker, kokosmelk, ijs, zout en gelatine. Vervolgens door naar China Town gelopen. Als je wat wilt kopen op het gebied van electronica, kleding, schoenen etc. dan moet je naar China Town. En niet afdingen is onbeleefd. Ik zelf ben er door heen gelopen, het is mij te opdringerig en te benauwend. Taxi terug gepakt naar het hotel en gevraagd waar de hop on/hop off bus is. Gelukkig vlak bij. In twee uur tijd heb ik een idee gekregen van KL. Een stad met 5 miljoen inwoners met een skyline van alleen maar wolkenkrabbers inclusief de Twintower van KL.Teruggekomen in het hotel eerst naar de Majestic club lounge gegaan voor het warme hapje, de koffie en de wijn. Daar tot een uur of 8 gewerkt aan mijn blog en online ingecheckt. Helaas dit keer geen aanbieding voor businessclass. Nu heb ik net gegeten met op de achtergrond een jazz band en zit ik de herinneringen te bekijken van de afgelopen weken. Geen goed idee met de glazen wijn, de vermoeidheid van het vroege opstaan en de jazz muziek. Wordt er toch wel beetje emo. Rekening gevraagd (daar kan ik in Taiping bijna 2 weken van eten, slik). Tijd voor bed, morgen nog 1 dag toerist zijn. En morgenavond om 23.20 op weg naar Amsterdam.

Reacties

Reacties

Errol

Pa Ceuninck

Goed zo Mariek nog even dan ben je weer bij andere primaten thuis. Goede vlucht. Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!