marieke-in-maleisie.reismee.nl

Dag 21: wat een heerlijke cendol hebben ze hier in Taiping

En we gaan er weer voor. Dit keer zonder Nick en zonder de Thaise dames. Rond 11 uur worden we bij het educatie centrum verwacht voor een evaluatie met de dierenarts / manager. Hij wil heel graag weten wat onze ideeën zijn rondom het eiland. En vooral ook van Scarlett als jonge meid. De basis staat, maar hoe nu verder. Ze willen kijken hoe ze meer mensen naar het eiland kunnen krijgen. Het bijzondere is dat het eiland wel goed bekend staat buiten Maleisië, maar niet in Maleisië zelf. Dat kan ook wel kloppen, want als je vertelt in het hotel dat we op het eiland werken, dan hebben de meesten er niet van gehoord. Of ze hebben er wel iets over gehoord, maar zijn nog nooit geweest. Er gaat ook geen bus heen. En dit terwijl er een waterpark is, een Ecomare dierentuin en het orang-oetan eiland. Dus genoeg te doen. Het educatie centrum is aangelegd op een mooie plek bij het buitenverblijf van BJ, Nicky, Cha Cha, Baboon, Manu, Careena en April. Terwijl wij in het centrum zitten, worden we bekeken door Careena vanuit een hoge boom. In de tussentijd gaat het heel hard regenen en kijken we naar BJ hoe hij probeert te schuilen voor de regen. Als het centrum wat opgeknapt wordt, dan is het een aantrekkelijke plek voor educatie en trainingen. Midden tussen de apen. In de middag maken Wilma en ik de meloensap klaar en brengen wij deze samen met Scarlett rond. Aangekomen bij Fatt Fatt blijkt hij een hele dikke hand te hebben. Hij gebruikt de hand ook niet en ondersteunt hem met zijn andere hand. De ranger denkt dat hij gestoken is door een bij en hier wat allergisch op reageert. Scarlett meldt dit aan de dierenarts en samen gaan ze kijken. Voor de zekerheid krijgt Fatt Fatt een medicijn toegedient, wat Scarlett aan hem mag geven via een spuitje in de mond. Net zoals in de ochtend de vitaminen. Terug naar Taiping stoppen we bij een cendol zaak. Deze zaak leeft alleen van de verkoop van cendol en is de enige zaak in Taiping die cendol verkoopt. En we zijn niet de enige, wat een drukte. Nick en Vivienne zitten er al. Ze willen ons cendol laten proeven. Helemaal zoals ik het ken van mijn schoonmoeder. De anderen hebben cendol met rode bonen, maar ik ga voor de basis versie. Zaterdag moet Wilma om 5.35 uur de trein hebben. Er is echter geen taxi te krijgen op dit vroege tijdstip. Daarom besluiten we om de route alvast een keer te lopen om te kijken hoe ver het is. Slechts 15 minuten. Beetje drukke weg, maar zo vroeg in de ochtend heb je daar geen last van. Ik gok op de taxi voor mijn trein van 7 uur, maar als de taxi eer doet aan de betrouwbaarheid status van taxi’s in Taiping, dan weet ik in elk geval hoe ik moet lopen. Vanavond is de laatste avond van Emi. Ze gaat door naar Penang, waar ze ook weer gaat schoonmaken in een hostel. Daarom nog wat drank gekocht in de supermarkt. Uiteindelijk blijk ik net op tijd te zijn, want na 21 uur verkoopt de supermarkt geen drank meer. En ik was er om 20.59 uur. Rond middernacht bedtijd, mooi geweest.

Reacties

Reacties

Errol

Inderdaad mooi geweest. En nu naar huis!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!