marieke-in-maleisie.reismee.nl

Dag 1: vertrek naar Kuala Lumpur, Maleisië

Zo voorbereid als ik in maart naar Zimbabwe ben gegaan voor vrijwilligerswerk bij Chipangali, zo onverwachts heb ik deze reis geboekt. Na een zoektocht van een aantal maanden begon het er steeds meer op te lijken dat ik per 1 augustus een baan zou hebben. Waardoor ik ben gaan nadenken over het nuttig invullen van de resterende weken waarin ik nog geen verplichtingen heb richting een eventuele nieuwe werkgever. Reeds toen ik terugkwam van Zimbabwe had ik het gevoel dat het te kort is geweest. Je doet te veel indrukken op in een te korte tijd. Niet wetende dat de gelegenheid zich zo snel zou voordoen, had ik mijzelf voorgenomen om in de toekomst vaker vrijwilligerswerk te gaan doen. Even loskomen van het alledaagse leven. En nu is het 9 juni en zit ik in het vliegtuig naar Maleisië, Kuala Lumpur. Voor 3 weken vrijwilligerswerk.Omdat het toch wel redelijk onverwachts was, ben ik op de website van Travel Active gaan zoeken naar mogelijkheden. Via hun ben ik ook in Zimbabwe terecht gekomen. Deze organisatie is mij zeer goed bevallen en bovendien hebben zij ook nog al mijn gegevens. Het was kiezen tussen walvissen in Australie, olifanten in Namibië, schildpadden in Mauritius, gibbons in Thailand of orang-oetans in Maleisië. En dat laatste is het geworden. Op zich had ik ook terug kunnen gaan naar Chipangali, maar deze reis was zo fantastisch dat ik bang ben dat een tweede keer toch zou tegenvallen. En het project in Maleisië is geheel wat anders dan in Zimbabwe. Niet alleen omdat het uiteraard andere dieren zijn in een ander land met een andere cultuur, maar ook omdat je bijvoorbeeld niet verblijft op het project zelf.En dan is het vrijdag 9 juni. Klaar voor vertrek. Allemaal nog wel even spannend, maar in de middag heb ik mijn arbeidsvereenkomst ontvangen en kan ik met een gerust hart het vliegtuig instappen. Na terugkomst nog wat laatste administratieve zaken afhandelen om 1 aug te gaan beginnen. Wat een opluchting en lekker gevoel. En als er dan ook nog een aanbieding binnenkomt om je ticket om te boeken naar business class voor 80% korting. Drie keer raden hoe snel ik deze optie aangevinkt heb.Proost op mijn nieuwe baan en op drie weken Maleisië ontdekken. Champagne als aperitief, drie gangen diner van de Librije en een tasje van Jan Taminiau (wie kent hem niet). Vervolgens de stoel omgetoverd tot een bed waar ik daadwerkelijk languit in kan liggen. Dit gaat helemaal goed komen.

Reacties

Reacties

Margot

Proost en welterusten, super geregeld..

Errol

Super liefje. Goed geregeld allemaal. Veel plezier daar en ik kijk al uit naar je nieuwe blog. Groetjes vanuit België. Dikke kus ????????????

Ans Top

Ben weer benieuwd naar je nieuwe verhalen. ik wens je een fijne tijd daar????????????

Angelique

Hele goede reis, geniet ervan. Dan ga ik weer genieten van je verhalen!! Xxx

Suzanne

We zitten er weer klaar voor! Kom maar door met de verhalen! Heerlijk... by the way laat ik Taminiau nu kennen... haha... en heb je toch voor dat bedrag weer bij een sterrenrestaurant gegeten. En gewoon horizontaal slapen in een vliegtuig! Wat een geweldige start van je reis... liefs!

Heleen

Joh Marieke, wat een ontwikkelingen allemaal. Goed te lezen zeg. En super hoe je meteen een vervolg geeft aan je voornemen. We gaan je weer volgen! Geniet!

Laura

Lekker genieten lieve zus????

E en F

Ik zie al waar de besparing voor de golfsticks naar toe is verdwenen. Enfin, we gaan weer lekker 3 weken genieten van je avontuurlijke verhalen. ENjoy!

Mam

Fijn dat dat de teis goed gaat en...... GENIET ervan... kus van ons

Marianne Coenraads

Geweldig! Een fijne tijd in Maleisië ????

Tjeerd

Heel veel plezier bij deze bijzondere ervaring. Mooi dat je dit doet, heel benieuwd naar je verhalen????

Magda (Eelde)

Fijn dat ik weer mee mag genieten van je tweede avonturier.
Geniet er volop van.Groetjes.

Diesje Lievendag

Lieve Marieke, er is nog zoveel moois in de wereld om te ontdekken. Trots op je inzet bij vrijwilligerswerk. Goede reis, veel succes en vooral veel genieten????

Marijke gijselman.

Goed zeg van jou, steeds weer een nieuw avontuur.
Succes en geniet er van!!

Bunie

Dag Marieke,
Geniet met volle teugen van dit nieuw avontuur!
Good Luck!

Hester

Wat super Mariek! Wat ben je goed bezig! Heel veel plezier en uiteraard nog gefeliciteerd met je nieuwe baan! Dikke kus, Hes

Bernard

Veel plezier, geniet er van en ik ga je verhalen volgen.

Fiona

Beter kun je niet beginnen! Ik ben heel benieuwd naar wat er komen gaat!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!